10 Nisan 2014 Perşembe

Honda VFR 1200 X CrossTourer hayal kırıklığı mı?

 






Gelen talepler üzerine Honda VFR 1200 X CrossTourer’ı test etmek isterken arkadaşım Sabri motorunu satacağını söyledi ve hızlı bir karar ile sahip oldum. 5.000 km kullanım sonucunda görüşlerimi yazmaya başladım.

Honda hepimizin bildiği üzere sorunsuz ve avantajlı bir markadır. 2006 yılında 2 yıl Varadero kullanmış ve parasının hakkını verdiğini söylemiştim, hala aynı düşünüyorum ama VFR 1200 X nasılmış bakalım.
V4 motor teknolojisine gerçekten diyecek yok 126,67 PS/7.900 DD (Yere  verdiği güç 111.15 PS) ve 126 NM/6500 DD (Tekerde 111.32 nm). Tork makinede yüksek hatta bazen kontrol edilmesi zor bir güç üretiyor. Bu motosikleti 2012 yılında ilk kez kullandığımda çok güçlü olduğu için sürüş tecrübesi az olan sürücülerin bu motosikleti kullanmamalarını önermiştim, çok da doğru düşünmüşüm. Motosikletin ürettiği güç, gaz kontrolünde çok fazla tecrübe gerektiriyor ve özellikle sık ve dar virajlarda, şehir içi kullanımında zor durumlar yaşatıyor. Gaz kolunun hassaslığını, yaptığınız bir hatayı hızlı bir şekilde yüzünüze vurunca çok iyi anlıyorsunuz. Aks aralığının rakiplerine göre dezavantajlı olması (1.595) ve motosikletin rakiplerine göre çok ağır olması (285 KG) kullanımı çok esnek kılmıyor.  

Gelelim motosikletin kullanım özelliklerine: Bu enduro görünümlü ama touring (yani yol için tasarlanmış) bir motosiklettir, onun için oturma pozisyonu biraz öne eğilmeyi gerektiriyor. Motosiklet kısa ve sık virajları hiç sevmiyor, ama geniş ve uzun virajlarda keyfine varılamıyor. Örneğin İstanbul sürücüleri Şile yolunu bilirler, Şile’ye kadar geniş ve genelde 3 şeritli, Şile-Teke köyü arası sık ve kısa virajları olan asfalt köy yoludur. Buradaki geniş yolda keyifli ve kontrollü bir sürüş sunarken Şile-Teke köyü arası, sık ve kısa virajlara gelince gayet konforsuz, sert ve kontrolsüz bir motosiklete dönüşüyor.

Şehir içi sürüşte 50 km ve altındaki hızları daha çok kullanıyoruz. Bu aşamada 2.viteste kompresyonu yeterli gelmiyor ve motosiklet akıcı kalıyor. Bu durumda 1.vites gereksinimi uyanıyor ama 1.vites güçlü ve hassas olduğundan konforsuz bir sürüş gerçekleşiyor. Yani 50 km’nin altında motosiklet kompresyon yapamadığından, çok akıcı kalabiliyor. Yakıt tüketimine gelince, 21,5 litrelik deposu 105 TL civarında yakıt alıyor ve 300 km ortalamasında gidiyor; yani km’de 0,35 Kr. yakıyor. Bu da rakipleri arasında yüksek bir yakıt tüketimidir.

Fiyatını yükseltecek olsa da süspansiyonunda daha uygun bir süspansiyon kullansalardı özellikle panik frenlemede yaşanan stabilite kaybını engellemiş olabilirlerdi. Frenleme demişken, ön fren pistonu 3 adet ve bir tanesi arka frene bağlı çalışıyor. Bundan dolayı rakiplerine göre çok güçlü bir arka freni var, bu da şehir içinde çok avantaj yaratıyor.

Gelelim aksesuarlarına: Orijinal aksesuarlarını incelediğimizde koruma demiri yukarıya kadar çıktığından dolayı güzel tasarlanmış ve grenajları tam olarak koruyor. Orijinal çantalar çok efektif tasarlanmış. Arka çantadaki fermuar sayesinde kaskınızı çantaya sığdırabiliyorsunuz, yan çantalar ise çok ergonomik. Bunlara rağmen size orijinal çanta almanızı önermeyeceğim, neden? Çünkü yağmurda çok fazla su alıyor, yoğun bir yağmurda (bir su bardağı kadar) içindeki tüm eşyalarınız ıslanıyor. Benim çantalarım 1,5 yıllık çantalar. Diğer kullanıcılardan araştırdığımda benzer durumlarla karşılaştım, bu kadar pahalı bir çantadan bunu beklemiyorsunuz. Servisler bile nedenini bulamıyor. Şu an konu, fabrikada sanırım; bir çözüm üreteceklerdir. Yan çantaların yukardan askısı var, ama aşağıdan kilidi olmadığından dolayı hafifçe yana düşse bile alt taraf kurtulup arka lastiğin arasına girip lastiği sıkıştırıyor ve tehlike yaratıyor. El korumaları düşme esnasında esniyor, avantajlı yönü hafif düşmelerde değişmesi gerekmiyor ama eliniz içindeyse manet ile birlikte elinizi de kırabilirsiniz. Orijinal sis farları (led) çok başarılı; hem görünürlük hem de aydınlatma açısından çok başarılı; görsel olarak da güzel bir görünüm sunuyor. 

Bu motorun fiyat/fayda ilişkisine gelince 1237 cc olduğundan yüksek vergi dilimine giriyor ama ilk alım maliyetinin 42.000 TL olduğunu düşünürsek 

oldukça avantajlı bir fiyatı var diyebiliriz.

İyi motor, kötü motor kavramına pek katılmam, sürücü olarak kendi sürüş becerimize ve kullanım şartlarımıza göre bir motosiklet tercih etmeliyiz. VFR 1200 X motor özellikleri dolayısı ile uzun ve geniş virajları daha çok seviyor ve tecrübeli sürücüleri istiyor diyebiliriz. İlk kez 1000 cc ve üzeri bir motosiklet kullanacaksanız bunun yerine 2 silindirli daha uysal bir motosiklet tercih etmenizi öneririm. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder